Witajcie Moi Drodzy!
Jak zaczęliście dzisiejszy dzień?
Wszystko u Was w porządku?
Mam nadzieję, że czujecie się dobrze
i humory Wam dopisują. Niedługo majówka - wypoczniecie, a mam również nadzieję, że skorzystacie z podwórkowych zabaw i rozrywek z rodzicami, rodzeństwem.
i humory Wam dopisują. Niedługo majówka - wypoczniecie, a mam również nadzieję, że skorzystacie z podwórkowych zabaw i rozrywek z rodzicami, rodzeństwem.
Chciałabym Was pochwalić i powiedzieć, że jestem z Was bardzo, ale to bardzo dumna, że tak dzielnie dajecie sobie radę w "domowej szkole". Każdemu z Was, kto tak ochoczo i systematycznie pracuje, należą się ogromne brawa i iście królewskie fanfary.
Sam posłuchaj! (MOJE GRATULACJE)
A to mała niespodzianka dla Was od zespołu nauczycieli klas 0-3 z naszej szkoły: NAUCZYCIELE DZIECIOM
A to mała niespodzianka dla Was od zespołu nauczycieli klas 0-3 z naszej szkoły: NAUCZYCIELE DZIECIOM
Przejdźmy do dzisiejszego tematu:
Dziś już ostatni dzień naszych wędrówek po polskich baśniach i legendach. Przeniesiemy się na chwilę w piękny baśniowy świat, ze znakomitymi piosenkami i podsumujemy zdobytą już wiedzę, ale wszystko po kolei...
(w prezentacji znajdują się słuchowiska, wskazówki do rozwiązania ćwiczeń.
Jeśli jednak wolisz tradycyjną formę - czytankę, ćwiczenia z podpowiedziami,
wszystko opisane są przeze mnie poniżej)
Jeśli jednak wolisz tradycyjną formę - czytankę, ćwiczenia z podpowiedziami,
wszystko opisane są przeze mnie poniżej)
Posłuchaj i zapamiętaj cechy charakterystyczne
dla legendy i baśni.
dla legendy i baśni.
DLA UTRWALENIA
PORÓWNANIE
LEGENDA ↔ BAŚŃ
Czas na ćwiczenia. Otwórzcie je na stronie 23.
Pierwsze zadanie będzie bardzo łatwe i przyjemne.
Przeczytajcie całe polecenie.
Ćwiczenie 2
Mam nadzieję, że po takiej obszernej informacji, jakie cechy posiadają baśnie, a jakie legendy, z tym ćwiczeniem nie będzie żadnego problemu.
Żółta i niebieska kredka w dłoń !
ODP. BAŚŃ -> elf,krasnoludek,Nibylandia, różdżka, czarnoksiężnik
LEGENDA -> Gdańsk,królowa Jadwiga, bitwa pod Grunwaldem, syrenka
W ćwiczeniu 3. musisz uważnie przeczytać fragment opowieści i stworzyć z niej legendę.
Zacznij tak:
Dawno temu żył sobie młynarz/
Mieszkał w
POMOCNA DŁOŃ
Zanim zasiądziesz do ćwiczenia 4, przypomnę Ci kilka ważnych informacji.
Pierwsza z nich to : na jakie pytania odpowiada:
RZECZOWNIK - KTO? CO?
CZASOWNIK - CO ROBI?
Wspominaliśmy też na lekcjach o pytaniach, jakich możemy użyć do określenia czasowników.
Te pytanie należą do PRZYSŁÓWKÓW.
Jedno z nich musisz wykorzystać w ćwiczeniu 4.
Jedno z nich musisz wykorzystać w ćwiczeniu 4.
Przypominam!
Najważniejsze wyrazy w zdaniu to:
rzeczownik - wykonawca
czasownik - czynność:
czasownik - czynność:
OLA GOTUJE.
MAMA CZYTA.
JANEK GRA.
Zabieramy się za pracę!
Pamiętaj o "kropce" (podpowiedź jest wyżej).
Pamiętaj o "kropce" (podpowiedź jest wyżej).
Daliście sobie radę?
Z pewnością poradziliście sobie znakomicie!
Zapraszam Was serdecznie do baśniowego świata,
o którym wspominałam na początku dzisiejszej lekcji.
o którym wspominałam na początku dzisiejszej lekcji.
***Czas na przerwę i chwilę oddechu***
Czy dobrze widzę? Jesteście z powrotem?
Czas przysiąść do matematyki -
Dziś bardzo ważny temat i wiem, że trudny dla wielu z Was.
Dlatego bardzo proszę o uwagę i skupienie.
Zaczniemy od filmiku z Waszego multibooka,
który przegrałam specjalnie dla Was, abyście jak najlepiej zrozumieli dzisiejszy temat.
który przegrałam specjalnie dla Was, abyście jak najlepiej zrozumieli dzisiejszy temat.
Zapoznajcie się z nim teraz, proszę:
A teraz przyjrzyjcie się obrazkowi.
Pamiętaj, że są różne pojemności szklanek.
Rysunek przedstawia szklankę, która ma
Rysunek przedstawia szklankę, która ma
250 ml (mililitrów), czyli ćwierć litra.
Przygotuj zeszyt do matematyki i zapisz
Cel lekcji: Rozróżniam pojemność płynów:
1 litr, pół litra, ćwierć litra.
1 litr, pół litra, ćwierć litra.
NOTATKA: Wydrukuj wklejkę
lub przepisz ją samodzielnie do zeszytu:
lub przepisz ją samodzielnie do zeszytu:
Pod celem lekcji zapisz numer zadania i stronę.
Zad. 1/70.
Poparz na rysunek pomocniczy:
wiesz, że na 1 litr przypada 4 szklanki ćwierćlitrowe.
wiesz, że na 1 litr przypada 4 szklanki ćwierćlitrowe.
Ile w takim razie jest wody w butelce?
Odp. 2 litry
Zadanie 3. przeanalizuj słownie. Wytłumacz swoim domownikom, jak rozumiesz to zadanie.Przyjrzyj się rysunkowi. On na pewno Ci podpowie.
To samo z zadaniem 5.
Ważne, abyś wyobraził sobie te pojemności, dlatego proszę Cię o ćwiczenie praktyczne. Możesz poprosić rodziców o 4 takie kubeczki i dzbanek z litrem wody. Przelewaj do naczyń i odmierzaj.
Ważne, abyś wyobraził sobie te pojemności, dlatego proszę Cię o ćwiczenie praktyczne. Możesz poprosić rodziców o 4 takie kubeczki i dzbanek z litrem wody. Przelewaj do naczyń i odmierzaj.
Tak najlepiej zapamiętasz dzisiejszą lekcję.
Utrwalimy teraz wiadomości w ćwiczeniach.
Otwórz je na stronie 61.
Przeczytaj uważnie polecenia i zapisz odpowiedzi.
POMOCNA DŁOŃ
pół litra soku + pół litra soku = litr soku
Odp.6 litrów soku
POMOCNA DŁOŃ
Wiesz, że w 1 litrze mieści się 4 szklanki płynu,
to ile w 5 litrach?
Najprościej jest wykonać mnożenie.
Odp.5*4=20
Troszkę pomogłam Ci w zadaniu 3.
Mam nadzieję, że się na mnie nie gniewasz.
Dwa kolejne przykłady należą już do Ciebie. :)
Mam nadzieję, że się na mnie nie gniewasz.
Dwa kolejne przykłady należą już do Ciebie. :)
Głównym bohaterem zadania 4 jest kisiel żurawinowy. Hmmm....lubicie? Ja tak!!
POMOCNA DŁOŃ
Jeżeli wiesz, że z półlitrowego naczynia, napełnisz 2 miski o pojemności ćwierć litra ...
Proste, prawda? Wystarczy tylko wymnożyć
Odp. 6*2=12
Kochani,
na koniec dla utrwalenia dzisiejszych informacji,
na koniec dla utrwalenia dzisiejszych informacji,
bardzo ciekawa prezentacja.
Zapraszam:
Drugoklasiści, skoro dziś tak dużo mówiliśmy o szklankach , litrach, płynach mam dla Was propozycję zabaw związanych z doświadczeniami.
Bardzo proszę, aby najpierw zapytać o zgodę rodziców.
Można zrobić wszystkie warsztaty, albo wybrać te, które przypadną Wam do gustu.
Dziękuję za dziś i czekam na Was jutro.
Piątka!
Wystrzałowe te eksperymenty :) ;)
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę, że się podobają:) Mam ich jeszcze kilka, więc na pewno w którejś lekcji znajdziecie ciąg dalszy ;)
OdpowiedzUsuń