Przejdź do głównej zawartości

Co to jest LEGENDA? Legendy o polskich miastach (23.04.)

Witajcie
Kochani

Nie raz słyszeliście takie stwierdzenie, że człowiek może być legendą, prawda? Albo, że wokół jakiegoś miejsca krąży wiele legend... Co to może oznaczać?
Przyjrzyjmy się temu, co dziś dla Was zaplanowałam:

Lekcję z języka polskiego zaczniemy od wyjaśnienia,
co to jest legenda
Przygotowałam dla Was dwie wersje definicji legendy.
Przeczytajcie je uważnie, aby dowiedzieć się i zapamiętać jak najwięcej na ten temat.





Myślę, że już wiesz, co to jest legenda, prawda?
(zapamiętaj również pisownię - nie
legęda,
tylko LEGENDA)

Po krótkim wstępie do dzisiejszego tematu,
 czas na czytankę w podręczniku.
Otwórzcie go na stronie 16 i przeczytajcie wiersz, który również tu umieściłam.
Jeśli wolisz, czytaj na blogu :)
Przeczytaj 3 pierwsze polecenia pod wierszem i odpowiedz na nie ustnie . Na zadanie 4  pisemnie w zeszycie,
 ale najpierw zapisz cel lekcji:

Cel lekcji: Wiem, czym jest LEGENDA.
Znam stopniowanie przymiotnika i skróty wyrazowe.

Teraz przypomnę Ci, jak  stopniujemy przymiotniki:

przymiotniki3

Teraz podobnie zrób polecenie 4. Przymiotnik dobry stopniuje się trochę inaczej. Zobacz:

stopień równy - dobry
stopień wyższy - lepszy
stopień najwyższy - naj...........

Zostały Ci jeszcze 2 przymiotniki do stopniowania.
Znajdź je i podobnie zapisz w zeszycie.


Teraz czas na poznanie niektórych skrótów.
Pamiętam, jak podczas lekcji często pytaliście, co oznacza taki bądź inny skrót. Poniżej informacje, które pozwolą Wam poznać i zapamiętać kilka z nich.
Czas na utrwalenie wiadomości.
Przepisz do zeszytu w taki sam sposób wyrazy i skróty
(nie musisz robić ramek) i wykonaj polecenie.
Na pewno świetnie Ci poszło !

Kolej na ćwiczenia. Zaczniemy od polecenia 4 ze strony 16. Dzięki nim jeszcze lepiej utrwalisz zdobyte wiadomości.
Możesz zerkać na podpowiedzi z podręcznika lub bloga. 
Zaczynamy!


Przerzućcie kartkę na stronę 15 waszych ćwiczeń.


Zaczynamy od polecenia 1.
Możesz zerkać na mapkę. Ona trochę Ci podpowie...
A trochę podpowiem Ci i ja:)

Po-piel
ba-zy-...-...
Sy-ren-...
ko-zioł-...
Łatwiej? Na pewno!




Nie porównamy odpowiedzi w klasie, ale na pewno każdy z Was zrobi to na swój, dobry sposób.

Ja zaczęłabym tak:
postacie-historyczne
rycerze-odważni...   Twoja kolej. Dobieraj dalej samodzielnie                                             (pamiętaj o zmianie końcówek) 

Pamiętaj o "kropce". Zapisz zdanie w zeszycie.


Czy dopadło Was chwilowe zmęczenie? 
Macie chęć na przerwę? 
Myślę, że przyda nam się 10 min odsapki przed dalszą pracą. 


Połóżcie się wygodnie na kanapie bądź usiądźcie w fotelach
i posłuchajcie legendy o Warsie i Sawie.
Nie zapomnijcie napić się wody i zjeść coś pysznego i zdrowego.


Przyszedł czas  na matematykę!
Dziś odpoczniemy trochę od tabliczki mnożenia i dzielenia. Zajmiemy się geometrią.
Co oznacza to słowo?
Powiem Wam, że pochodzi z języka greckiego i w tłumaczeniu oznacza:

 GEO-ZIEMIA
 METRIA-MIARA

czyli w geometrii będziemy mierzyć, badać, kreślić
i poznawać,co to są proste, odcinki i figury geometryczne.
To tak pokrótce.

Dziś konkretnie zajmiemy się 
liniami: prostymi, krzywymi i łamanymi.

ZAPISZ W ZESZYCIE DO MATEMATYKI CEL LEKCJI: Spotkanie z geometrią - poznaję linie proste, krzywe i łamane. 
Oto przykłady (proszę, żebyś przerysował je do zeszytu)
Zaczniemy od podręcznika do matematyki. 
Zeszyt do tego przedmiotu, również będzie Wam potrzebny. Zerknijcie teraz proszę na stronę 62 i zadanie 2. Przeczytajcie polecenie.





Myślę, że zadanie było banalne. Prawda? Przejdź zatem do zadania 3 na kolejnej stronie. 
Przyjrzyj się rysunkom i odpowiedzi zapisz w zeszycie:
Przechodzimy do ćwiczeń. Otwórz je na stronie 53 i przeczytaj uważnie polecenie 1.

Zrobione? Jasne!
kolej na ćwiczenie 2, które jest równie proste!



Zadanie dla chętnych

Jeżeli masz ochotę na dodatkowe zadania - wydrukuj kartę pracy i rozwiąż je.
Masz okazję jeszcze lepiej utrwalić sobie dzisiejszy temat.
                        (po zapisaniu i wydrukowaniu, tekst powinien być bardziej czytelny niż tutaj)







Czas na małą rozrywkę.

Zaproście do wspólnej zabawy domowników.
Kartę możecie wydrukować, bądź przygotować zwykłą kartkę w kratkę i punkt przecięcia dwóch linii traktować jak kropkę.
Czas na rodzinne potyczki - kto bezbłędnie i szybciej przerysuje łamańce!? Jestem ciekawa kto wygra!!
Dajcie znać proszę:)

Może ktoś z Was pokusi się o namalowanie kredą na podwórku, czy ułożenie z włóczki na podłodze w domu,
podobnej trasy jak pokazują dzieci na filmiku. 
Potem już trzeba tylko  przejść bezbłędnie po wyznaczonej trasie. To propozycja zabawy na popołudniowy czwartek. 




                     Z pozdrowieniami, 
               Pani Monika






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie z lekturą "Drzewo do samego nieba" (11-13.05.)

Witajcie Kochani  w piękny, słoneczny poniedziałkowy poranek!  Mam nadzieję, że z nowym zapasem sił wróciliście na dzisiejszą lekcję. Dziś zaczynamy omawiać lekturę pt. " Drzewo do samego nieba " Marii Terlikowskiej. Mam nadzieję, że odsłuchaliście ją z ogromnym zaciekawieniem i przypadła Wam do gustu. Przygotowałam dla Was zajęcia na 3 dni. Każdy z Was może dostosować domową edukację do swoich możliwości. Ważne, aby zakończyć wszystko w środę, bo od czwartku rozpoczynamy kolejne, nowe tematy. Zaczniemy od odsłuchania fragmentu lektury Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" Jeżeli jednak wolisz, przeczytać samodzielnie ten  fragment lektury, zapraszam Cię na stronę 60-61 podręcznika do j. polskiego, ale o tym i kolejnych zadaniach dla Was już w linku. DRZEWO DO SAMEGO NIEBA - ZADANIA POWODZENIA! DO ZOBACZENIA 

KAPELUSZ PANI WRONY - ćwiczenia utrwalające z lektury (6-7.04.)

Witajcie Pracowite Pszczółki ! Zapraszam Was do ćwiczeń, które sprawdzą wiele, wiele Waszych umiejętności. Jak się domyślam, jedne będą dla Was przyjemniejsze, inne mniej, ale nie poddawajcie się!  Za chwilę wiosenna przerwa świąteczna - będzie czas na odpoczynek i zabawę.  To co, zaczynamy?  Zapraszam : KAPELUSZ PANI WRONY