Przejdź do głównej zawartości

Bo rodzina, to rodzina - tutaj każdy z każdym trzyma :) (19.05.- 20.05.)




Czołem Brzdące!



Kochani, dziś dalsza część tematu o RODZINIE.
Przygotowałam dla Was zajęcia na dwa dni, abyście mogli zrobić je w skupieniu i bez pośpiechu.
Dobrze rozplanujcie swój czas - będzie temat z edukacji polonistycznej, edukacja matematyczna - dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych, muzyka, taneczna lekcja WF'u. Podejdźcie do przygotowanego materiału rozsądnie i nie zostawiajcie sobie wszystkiego na ostatnią chwilę. 

 Zaczynamy od języka polskiego
Przygotujcie wszystkie potrzebne rzeczy i zaczynamy.
Przeczytajcie wiersz z  podręcznika do języka polskiego,
który znajduje się na 62 stronie:
"Na grill" Agnieszka Frączek


Tekst przeczytany?
Dobrze, to teraz zajrzyj do swoich ćwiczeń na stronę 57
i wykonaj zadanie 1. Spójrz, jak mało 
zostało Ci do zrobienia. 
Odp: BLISCY
W tym ćwiczeniu musisz poradzić sobie sam, ewentualnie poprosić o  pomoc rodzica. Chcąc określić siebie w rodzinie, (kto jest kim dla Ciebie), musisz wiedzieć, z jakich osób ona  się składa. Spójrz do ćwiczenia 2.
Zanim zaczniesz wpisywać  do zeszytu  wyrazy w kolejności alfabetycznej, zapisz:

 Cel lekcji: Przypomnienie i utrwalenie wiadomości
o przymiotniku.
Teraz wykonaj polecenie.

Do zadania 3. zaproponuję Ci swoją POMOCNĄ DŁOŃ- już troszkę Cię wyręczyłam.
Dla mnie, wiersz przedstawia tylko same pozytywne emocje,
a dla Ciebie?

Teraz czas na małe odświeżenie wiadomości o stopniowaniu przymiotników.




Jeżeli przypomniałeś sobie wiadomości o przymiotnikach, możesz przystąpić do ćwiczenia 4 ze str. 58
Jedno zdanie i związane z nim polecenia zapisałam za Ciebie.:)


  Małe przypomnienie
(potrzebne do kolejnych ćwiczeń)


Przysiądź teraz do zadania 5 . Jeżeli nie jesteś pewien, zerkaj do opisu samogłoski, który wstawiłam wyżej.



To zadanie wykonaj w zeszycie. Narysuj podobne zbiory i umieść odpowiednie przymiotniki. Sugeruj się ich rodzajem.
TA dziewczynka-RODZAJ ŻEŃSKI
TEN chłopiec-RODZAJ MĘSKI
TO dziecko-RODZAJ NIJAKI

Kochani, podsyłam Wam jeszcze ćwiczenia ze stopniowania przymiotników. Jeżeli ktoś z Was nie czuje się pewnie w tym temacie, może ćwiczyć do woli.
Oto linki:



STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW NR 2

STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW NR 3

PRZERWA!!!
Odpocznijcie Kochani. Pobawcie się ulubioną zabawką, potańczcie, poskaczcie, a może po prostu wyjdźcie  na balkon lub podwórko i zaczerpnijcie świeżego powietrza.
Nie zapomnijcie o drugim śniadaniu.



Wróciliście?

To zabieramy się za:
MATEMATYKĘ -ćwiczenia na wtorek
Podczas dzisiejszej lekcji matematyki będziemy się zajmować dodawaniem liczb trzycyfrowych. 
Kochani, dziś poznacie dwa sposoby, którymi możecie obliczać wyniki.

Liczby dwucyfrowe i trzycyfrowe
możecie dodawać w następujący sposób,
pamiętając żeby dodawać do siebie właściwe liczby rzędu jedności, dziesiątek i setek.
(dodawanie bez przekroczenia progu dziesiątkowego, bez przenoszenia)
Zobaczcie sami :
235 + 24 = 478 

152 + 64 = 798

A to jest drugi sposób dodawania -
dodawanie sposobem pisemnym 
pamiętaj, żeby zapis był czytelny i jasny
- jedności pod jednościami,
-dziesiątki pod dziesiątkami,
- setki pod setkami
Który sposób podoba Ci się bardziej?
Jeśli zainteresowały Cię działania "pod kreską", zajrzyj TUTAJ / TAM
Będziemy jeszcze ćwiczyć dodawanie i odejmowanie pisemne - pod kreską, a teraz zajmijmy się zadaniami utrwalającymi.
Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronie 67-68:

W zadaniu 1. sporo Ci pomogłam...
Mam nadzieję, że już co nieco zrozumiałeś :)
spróbuj wykonać samodzielnie zadanie 2., pamiętając, że dodajemy jedności do jedności, dziesiątki do dziesiątek, a setki do setek:
Zadanie 3. to drzewko matematyczne.
Przeczytaj zadanie w skupieniu, nawet dwukrotnie, jeśli potrzebujesz, a potem spójrz na moją podpowiedź i dokończ zadanie:
Kolejne zadanie to pestka! :-)
Troszeczkę pomogę, żebyś poczuł się pewny swoich umiejętności. 
Pamiętaj - jedności do jedności, dziesiątki do dziesiątek i setki do setek!
Hmmm.. zadanie 5. to nie lada gratka.
Można kombinować i wymyślać różne warianty liczb, żeby wynik się zgadzał :) Ja zrobiłam jeden przykład w taki sposób, a Ty?
Jest tyyyle możliwości do wyboru. 
Pora na zadanie z treścią - kolejne, bo pierwsze było przy matematycznym drzewku.
Mam nadzieję, że miałeś dobrą rozgrzewkę
matematycznego myślenia.
Przeczytaj dokładnie i uważnie zadanie, a potem spójrz na moje wskazówki i samodzielnie dokończ zadanie:
KOLEJ NA PRACĘ W ZESZYCIE:
Zapisz CEL LEKCJI: Dodaję liczby trzycyfrowe
Kryteria Sukcesu:
- Pamiętam o dodawaniu liczb we właściwych rzędach: setki do setek, dziesiątki do dziesiątek, jedności do jedności.
- Liczę uważnie i poprawnie. 

W ramach samodzielnych ćwiczeń i powtórzenia tematu wykonaj zadanie 2 i 3 str. 78 podręcznik do matematyki.

DLA CHĘTNYCH
(karta pracy do wydrukowania lub przykłady do przepisania w zeszycie)

Zmęczeni? Odpocznijcie ! Połóżcie się wygodnie na dywanie, oddychajcie głęboko, ale najpierw włączcie piękną piosenkę, której słowa znajdują się w Waszych ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 111:

BO RODZINA TO RODZINA

_______________________________________________

MATEMATYKA - ćwiczenia na środę

Kochani, poznaliście już dodawanie liczb trzycyfrowych, teraz kolej na odejmowanie. Do dzieła!
Odejmowanie liczb trzycyfrowych
(na razie uczymy się bez przekraczania progu dziesiątkowego), polega dokładnie na tym samym, co dodawanie. ODEJMUJEMY LICZBY W RZĘDZIE JEDNOŚCI, DZIESIĄTEK I W RZĘDZIE SETEK.
Jak to wygląda? Spójrzmy:

Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronie 69-70,
czytaj uważnie zadania i wykonuj je według moich wskazówek:
Z moją małą pomocą wykonaj zadanie 3.
Zaznaczyłam Ci już poprawne zdania - ułóż do wybranego pytania  (podkreśl te, które wybrałeś) działanie, znając dane z zadania. Napisz odpowiedź. 

WYKONAJ SAM...z moją maluuutką pomocą zadanie 4. 
Pora na ostatnie zadanie z zeszytu ćwiczeń.
Przeczytaj uważnie zadanie 5. Skorzystaj z moich podpowiedzi:

A teraz pora na pracę w zeszycie do przedmiotu:
Zapisz CEL LEKCJIOdejmuję liczby trzycyfrowe.

Wykonaj przykłady z zadania 2 z podręcznika na stronie 79 :
oraz kartę pracy (lub przepisz przykłady do zeszytu):


Zadanie 3 str. 79 podr. >> dla chętnych (pokaż, że lubisz matmę:) 

Na zakończenie ciekawa gra wymagająca od Ciebie
dobrej pamięci, uwagi i spostrzegawczości :)
(po zaliczeniu zadania czekają na Ciebie inne gry interaktywne)

 DO ZOBACZENIA!
DO CZWARTKU!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie z lekturą "Drzewo do samego nieba" (11-13.05.)

Witajcie Kochani  w piękny, słoneczny poniedziałkowy poranek!  Mam nadzieję, że z nowym zapasem sił wróciliście na dzisiejszą lekcję. Dziś zaczynamy omawiać lekturę pt. " Drzewo do samego nieba " Marii Terlikowskiej. Mam nadzieję, że odsłuchaliście ją z ogromnym zaciekawieniem i przypadła Wam do gustu. Przygotowałam dla Was zajęcia na 3 dni. Każdy z Was może dostosować domową edukację do swoich możliwości. Ważne, aby zakończyć wszystko w środę, bo od czwartku rozpoczynamy kolejne, nowe tematy. Zaczniemy od odsłuchania fragmentu lektury Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" Jeżeli jednak wolisz, przeczytać samodzielnie ten  fragment lektury, zapraszam Cię na stronę 60-61 podręcznika do j. polskiego, ale o tym i kolejnych zadaniach dla Was już w linku. DRZEWO DO SAMEGO NIEBA - ZADANIA POWODZENIA! DO ZOBACZENIA 

KAPELUSZ PANI WRONY - ćwiczenia utrwalające z lektury (6-7.04.)

Witajcie Pracowite Pszczółki ! Zapraszam Was do ćwiczeń, które sprawdzą wiele, wiele Waszych umiejętności. Jak się domyślam, jedne będą dla Was przyjemniejsze, inne mniej, ale nie poddawajcie się!  Za chwilę wiosenna przerwa świąteczna - będzie czas na odpoczynek i zabawę.  To co, zaczynamy?  Zapraszam : KAPELUSZ PANI WRONY  

Co to jest LEGENDA? Legendy o polskich miastach (23.04.)

Witajcie Kochani Nie raz słyszeliście takie stwierdzenie, że człowiek może być legendą, prawda? Albo, że wokół jakiegoś miejsca krąży wiele legend... Co to może oznaczać? Przyjrzyjmy się temu, co dziś dla Was zaplanowałam: Lekcję z języka polskiego zaczniemy od wyjaśnienia, co to jest  legenda ?  Przygotowałam dla Was dwie wersje definicji legendy. Przeczytajcie je uważnie, aby dowiedzieć się i zapamiętać jak najwięcej na ten temat. Myślę, że już wiesz, co to jest legenda , prawda? (zapamiętaj również pisownię - nie legęda , tylko LEGENDA ) Po krótkim wstępie do dzisiejszego tematu,  czas na czytankę w podręczniku. Otwórzcie go na stronie 16 i przeczytajcie wiersz, który również tu umieściłam. Jeśli wolisz, czytaj na blogu :) Przeczytaj 3 pierwsze polecenia pod wierszem i odpowiedz na nie ustnie . Na zadanie 4  pisemnie w zeszycie,  ale najpierw zapisz cel lekcji: Cel lekcji: Wiem, czym jest LEGENDA. Znam stopn...