Przejdź do głównej zawartości

Majowe święta (30.04.)

Czołem Kochana Klaso!
Łapiemy głębokie oddechy
i mobilizujemy się do nauki,
choć postaram się, żeby była to przyjemna lekcja. Najfajniejsza rozrywka czeka pod koniec lekcji...

Dziś trochę o majowych, patriotycznych świętach - na początku zajrzyj tu: 
MAJOWE ŚWIĘTA

Oto wiersz ze strony 40 w Twoim podręczniku.
Przeczytaj go, a potem przystąpimy do ćwiczeń:
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na stronie 35 zadanie 2:

ODP. Prawidłowa kolejność wpisywanych wyrazów: 
maja, nowoczesną
świecie,
Zjednoczonych, pamiątkę
państwowe, uroczystościach
Czy znasz tego króla?Wykonaj zadanie 3, a dowiesz się,
jak nazywał się ten zasłużony władca.
Uczyliśmy się o nim podczas lekcji muzealnej - ten król mimo, że zwano go AUGUSTEM, tak naprawdę na drugie imię nosił ANTONII. Czy już wiesz, o kim mowa?
Odp. król Stanisław August Poniatowski


A teraz przypomnimy sobie, czym są homonimy -
To wyrazy o podobnym brzmieniu, identycznej pisowni, lecz zupełnie odmiennym znaczeniu, np. 
MUCHA
 ZAMEK
Spójrz do ćwiczenia 4 na str. 36:
Czy wiesz, jakich wyrazów brakuje?
           KOLOR                      ZWIERZĘ                    ZWIERZĘ
ODP. granat, ślimak, mysz
                   Na pewno znakomicie rozwiązałeś zadanie 2.
           Skoncentruj się i czytaj uważnie. Jakich wyrazów brakuje?

Odp. korek/korek
         bloku/blok
         Zebra/Zebra
Wpisz nazwy przedstawionych obrazków
właściwie do diagramu.
Z oznaczonych cyframi liter ułóż hasło:

Odp. HOMONIMY

Jeśli masz możliwość - wydrukuj i wklej do zeszytu:
Wersja do ćwiczeń on-line - KRZYŻÓWKA 



Zapraszam Cię w niesamowitą przygodę. 
PATRIOTYCZNY ESCAPE ROOM - rozwiązuj zagadki i baw się dobrze :) 
Jeśli jeszcze Ci mało i chcesz pobawić się w detektywa - zapraszam do rozwiązania zagadki zaginionej korony Escape room
"Zaginiona korona"



CZAS NA  MATEMATYKĘ  
Będziemy dziś pracować w zeszytach ćwiczeń do matematyki, str. 58, a potem poćwiczymy kodowanie:
Zadanie 1. Wykonaj mnożenie,
a następnie prawidłowo uszereguj litery w diagramie według podanych wyników

ODP. RZECZPOSPOLITA

Zadanie 2. to bardzo łatwe zadanie i szybkie do wykonania. 
Przypominam Ci, że KWADRANS to 15 minut.
3 KWADRANSE to 3*15min    lub    15min+15min+15min
ODP. 9:10 + 45min -> 9:55
Zadanie 3. Dla Was ostatnie zadanie w ćwiczeniach, ale dość trudne, więc kilkukrotnie przeczytaj treść zadania: 
 
Na podsumowanie
PATRIOTYCZNO-MATEMATYCZNE
GRY I ZABAWY:
zad.1 str. 45 ćw. j.polski - kodowanie
Cyfry i kolory oznaczają, ile okienek ma być w jakim kolorze. 
Zobacz, jak rozpoczęłam... 
Teraz samodzielnie wykonaj ćwiczenie:
DLA CHĘTNYCH DO WYBORU:
BYSTRE OCZKO
SUDOKU

SUDOKU2
PUZZLE MATEMATYCZNE 
PATRIOTYCZNA MUCHA :) 
(dla miłośników samodzielnego kodowania)
Sprawdź się: MNOŻENIE i DZIELENIE

Chciałabym, żebyście wykazali się pomysłowością i wykonali prace o tematyce patriotycznej "UMAJONE ŚWIĘTA",
którymi pochwalimy się na szkolnej stronie internetowej. 
Czekam na efekty Waszej pracy i zdjęcia :)

SŁÓWKO NA MAJÓWKĘ
Uściski, serwus!
Pani Monika

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie z lekturą "Drzewo do samego nieba" (11-13.05.)

Witajcie Kochani  w piękny, słoneczny poniedziałkowy poranek!  Mam nadzieję, że z nowym zapasem sił wróciliście na dzisiejszą lekcję. Dziś zaczynamy omawiać lekturę pt. " Drzewo do samego nieba " Marii Terlikowskiej. Mam nadzieję, że odsłuchaliście ją z ogromnym zaciekawieniem i przypadła Wam do gustu. Przygotowałam dla Was zajęcia na 3 dni. Każdy z Was może dostosować domową edukację do swoich możliwości. Ważne, aby zakończyć wszystko w środę, bo od czwartku rozpoczynamy kolejne, nowe tematy. Zaczniemy od odsłuchania fragmentu lektury Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" Jeżeli jednak wolisz, przeczytać samodzielnie ten  fragment lektury, zapraszam Cię na stronę 60-61 podręcznika do j. polskiego, ale o tym i kolejnych zadaniach dla Was już w linku. DRZEWO DO SAMEGO NIEBA - ZADANIA POWODZENIA! DO ZOBACZENIA 

KAPELUSZ PANI WRONY - ćwiczenia utrwalające z lektury (6-7.04.)

Witajcie Pracowite Pszczółki ! Zapraszam Was do ćwiczeń, które sprawdzą wiele, wiele Waszych umiejętności. Jak się domyślam, jedne będą dla Was przyjemniejsze, inne mniej, ale nie poddawajcie się!  Za chwilę wiosenna przerwa świąteczna - będzie czas na odpoczynek i zabawę.  To co, zaczynamy?  Zapraszam : KAPELUSZ PANI WRONY  

Co to jest LEGENDA? Legendy o polskich miastach (23.04.)

Witajcie Kochani Nie raz słyszeliście takie stwierdzenie, że człowiek może być legendą, prawda? Albo, że wokół jakiegoś miejsca krąży wiele legend... Co to może oznaczać? Przyjrzyjmy się temu, co dziś dla Was zaplanowałam: Lekcję z języka polskiego zaczniemy od wyjaśnienia, co to jest  legenda ?  Przygotowałam dla Was dwie wersje definicji legendy. Przeczytajcie je uważnie, aby dowiedzieć się i zapamiętać jak najwięcej na ten temat. Myślę, że już wiesz, co to jest legenda , prawda? (zapamiętaj również pisownię - nie legęda , tylko LEGENDA ) Po krótkim wstępie do dzisiejszego tematu,  czas na czytankę w podręczniku. Otwórzcie go na stronie 16 i przeczytajcie wiersz, który również tu umieściłam. Jeśli wolisz, czytaj na blogu :) Przeczytaj 3 pierwsze polecenia pod wierszem i odpowiedz na nie ustnie . Na zadanie 4  pisemnie w zeszycie,  ale najpierw zapisz cel lekcji: Cel lekcji: Wiem, czym jest LEGENDA. Znam stopn...