Witajcie Kochani!
Bardzo za Wami tęsknie i mam nadzieję, że szybko wrócimy do naszej sali lekcyjnej, a każdy z utęsknieniem przywita swoje ulubione miejsce. A do tego czasu musi nam wystarczyć taka forma kontaktu... już niedługo, obiecuję.
Bardzo za Wami tęsknie i mam nadzieję, że szybko wrócimy do naszej sali lekcyjnej, a każdy z utęsknieniem przywita swoje ulubione miejsce. A do tego czasu musi nam wystarczyć taka forma kontaktu... już niedługo, obiecuję.
Zaczniemy dziś od matematyki:
Na rozgrzewkę : Przed Wami karta z działaniami. Może być wydrukowana, może być przerysowana. Waszym zadaniem jest uzupełnić brakujące liczby tak, żeby wszystkie działania były prawidłowe. Jak sprawdzicie, że wszystko się zgadza, wszystkie liczby parzyste poprawcie na pomarańczowo. Przypominam, że liczby parzyste to te, które kończą się cyframi: 0,2,4,6,8, np.
liczba 12 jest parzysta,
liczba 44 jest parzysta,
liczba 76 jest parzysta
liczba 100 również!
Czy pamiętacie jeszcze tabliczkę mnożenia? Sprawdźmy... ;)
Spróbujcie rozwiązać zadania na stronie 47 w ćwiczeniach do matematyki.
Należy tu ułożyć dwa działania.. dwa działania na mnożenie. Potem odjąć wyniki i porównać, których sadzonek było więcej i o ile. Uzupełnijcie odpowiedź. Do dzieła!
Obliczajcie działania, miejcie w pogotowiu przyszykowaną żółtą kredkę, by zamalować wyniki.
Przypomnij sobie raz jeszcze, które liczby nazywamy parzystymi.
6 x 5 = 30, bo 30 : 5 = 6
8 x 5 = 40, bo...
Po skończonym ćwiczeniu, zapraszam Cię do krótkiej przerwy.
Może zrelaksujesz się przy dźwiękach śpiewu ptaków?
Poznaj śpiew skowronka...
i śpiew słowika...
Wyjrzyjcie przez okno. Spróbujcie dostrzec oznaki wiosny.
Wiem, że niewiele przez nie widać, ale postarajcie się być uważnymi obserwatorami.
Zróbcie kilka przysiadów, podskoków, pajacyków, napijcie się wody.
Wiem, że niewiele przez nie widać, ale postarajcie się być uważnymi obserwatorami.
Zróbcie kilka przysiadów, podskoków, pajacyków, napijcie się wody.
Na wprowadzenie zachęcam Cię do obejrzenia filmu edukacyjnego:
wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie
wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie
Przygotujcie nasze OKzeszyty do języka polskiego,
ćwiczenia cz. 4 oraz piórniki z pełnym wyposażeniem.
Przeczytaj wiersz Danuty Wawiłow pt. "Ptaki"
Spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytania
(uwaga, rodzice będą słuchać, więc naprawdę postaraj się wykazać)
1. Jaki kolor mają ptaki opisane w wierszu?
Jak myślisz, dlaczego poetka widzi je właśnie w tym kolorze?
2. Wskaż w wierszu zdania, w których występuje wyraz PTAK, PTAKI.
Zwróć uwagę na znaki interpunkcyjne i określ rodzaj zdań - oznajmujące, wykrzyknikowe/rozkazujące, a może pytające ?
Przeczytaj informacje o najważniejszych wyrazach w zdaniu:
Powiedz, co te wyrazy oznaczają?
Oczywiście!
oraz czasownik - czynność:
OLA GOTUJE.
MAMA CZYTA.
JANEK GRA.
Do tych głównych wyrazów możemy śmiało dopisywać kolejne, rozwijając zdanie.
Zapamiętaj: ZDANIE POJEDYNCZE MA TYLKO JEDEN CZASOWNIK.
ZDANIE ZŁOŻONE MA WIĘCEJ NIŻ JEDEN CZASOWNIK, np. Pola słucha muzyki i odrabia lekcje.
Rozwiążemy wspólnie ćwiczenia i zobaczymy, ile zapamiętaliście z ostatnich lekcji w szkole.
Przygotuj część 4 ćwiczeń "Szkolni przyjaciele" i otwórz je na stronie 3 - temat: Powroty ptaków
Czy udało Ci się samodzielnie znaleźć i pokolorować nazwy tych ptaków?
Kolejne zadanie! Dla Was to pestka! Dopisz do rzeczowników właściwe ich określenia z rami. Podaję pierwszy przykład, a Wy już działajcie!
kwiaty - kolorowe
*W wolnej chwili wykonajcie zadanie z "kropki".Rozwiążcie rebus. Rozwiązaniem pochwalcie się w komentarzu pod postem :)
Na koniec ćwiczenie, które starałam Wam się wytłumaczyć, bądź przypomnieć.
Co robi lekarz, pies czy ptak?
Wykonaj zadanie z "kropki"
SAMODZIELNIE WYKONAJ ZADANIE 6.
Igor:
OdpowiedzUsuńzad 3 str. 3
Rezerwat przyrody jest ptasim rajem.
Pozdrowienia dla całej klasy i Pani Moniki :)
Brawo Igor! Znakomicie rozwiązałeś rebus:)
OdpowiedzUsuńMaja: Rezerwat przyrody jest ptasim rajem.
OdpowiedzUsuńZnakomicie Maju :) Tak trzymaj! Dziękuję za Twój komentarz - oby było ich więcej:)
Usuń