Przejdź do głównej zawartości

Wiosenne powroty ptaków (31.03.)

Nadciąga wiosna! Bociany wracają do Polski - wersja mobilnaWitajcie Kochani!
Bardzo za Wami tęsknie i mam nadzieję, że szybko wrócimy do naszej sali lekcyjnej, a każdy z utęsknieniem przywita swoje ulubione miejsce. A do tego czasu musi nam wystarczyć taka forma kontaktu... już niedługo, obiecuję. 


 Zaczniemy dziś od matematyki: 


Na rozgrzewkę : Przed Wami karta z działaniami. Może być wydrukowana, może być przerysowana. Waszym zadaniem jest uzupełnić brakujące liczby tak, żeby wszystkie działania były prawidłowe. Jak sprawdzicie, że wszystko się zgadza, wszystkie liczby parzyste poprawcie na pomarańczowo. Przypominam, że liczby parzyste to te, które kończą się cyframi: 0,2,4,6,8, np.
liczba 1
2 jest parzysta,
liczba 4
4 jest parzysta,
liczba 7
6 jest parzysta

liczba 100 również! 


Czy pamiętacie jeszcze tabliczkę mnożenia? Sprawdźmy... ;)
Spróbujcie rozwiązać zadania na stronie 47 w ćwiczeniach do matematyki. 

Należy tu ułożyć dwa działania.. dwa działania na mnożenie. Potem odjąć wyniki i porównać, których sadzonek było więcej i o ile. Uzupełnijcie odpowiedź. Do dzieła! 
Obliczajcie działania, miejcie w pogotowiu przyszykowaną żółtą kredkę, by zamalować wyniki.
Przypomnij sobie raz jeszcze, które liczby nazywamy parzystymi.



              Dla powtórzenia, kolejna dawka mnożenia, tym razem w połączeniu z dzieleniem. Rozwiąż według wzoru: 
6 x 5 = 30, bo 30 : 5 = 6
8 x 5 = 40, bo... 


Po skończonym ćwiczeniu, zapraszam Cię do krótkiej przerwy.
Może zrelaksujesz się przy dźwiękach śpiewu ptaków?


                                                         Poznaj śpiew skowronka... 


i śpiew słowika...
 
Wyjrzyjcie przez okno. Spróbujcie dostrzec oznaki wiosny.
Wiem, że niewiele przez nie widać, ale postarajcie się być uważnymi obserwatorami.
Zróbcie kilka przysiadów, podskoków, pajacyków, napijcie się wody. 


Na wprowadzenie zachęcam Cię do obejrzenia filmu edukacyjnego:
wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie

Przygotujcie nasze OKzeszyty do języka polskiego,
ćwiczenia cz. 4 oraz piórniki z pełnym wyposażeniem.

Przeczytaj wiersz Danuty Wawiłow pt. "Ptaki" 
Spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytania
(uwaga, rodzice będą słuchać, więc naprawdę postaraj się wykazać)

1. Jaki kolor mają ptaki opisane w wierszu?
Jak myślisz, dlaczego poetka widzi je właśnie w tym kolorze?
2. Wskaż w wierszu zdania, w których występuje wyraz PTAK, PTAKI.
Zwróć uwagę na znaki interpunkcyjne i określ rodzaj zdań - oznajmujące, wykrzyknikowe/rozkazujące, a może pytające ?

Przeczytaj informacje o najważniejszych wyrazach w zdaniu:


Powiedz, co te wyrazy oznaczają? 
Oczywiście!

Najważniejsze wyrazy w zdaniu to rzeczownik - wykonawca
                                                           oraz czasownik - czynność:
OLA GOTUJE.
MAMA CZYTA.
JANEK GRA.
Do tych głównych wyrazów możemy śmiało dopisywać kolejne, rozwijając zdanie.

Zapamiętaj: ZDANIE POJEDYNCZE MA TYLKO JEDEN CZASOWNIK.
ZDANIE ZŁOŻONE MA WIĘCEJ NIŻ JEDEN CZASOWNIK,
np. Pola słucha muzyki i odrabia lekcje.

Rozwiążemy wspólnie ćwiczenia i zobaczymy, ile zapamiętaliście z ostatnich lekcji w szkole.

Przygotuj część 4 ćwiczeń "Szkolni przyjaciele" i otwórz je na stronie 3 - temat: Powroty ptaków



Czy udało Ci się samodzielnie znaleźć i pokolorować nazwy tych ptaków? 

Dokończ teraz samodzielnie ćwiczenie - ułóż i zapisz zdanie z rozsypanych, niepokolorowanych elementów. Określ, czy jest to zdanie pojedyncze, czy złożone.

Kolejne zadanie! Dla Was to pestka! Dopisz do rzeczowników właściwe ich określenia z rami. Podaję pierwszy przykład, a Wy już działajcie!
kwiaty - kolorowe 
 *W wolnej chwili wykonajcie zadanie z "kropki".

Rozwiążcie rebus. Rozwiązaniem pochwalcie się w komentarzu pod postem :)




Na koniec ćwiczenie, które starałam Wam się wytłumaczyć, bądź przypomnieć.
Co robi lekarz, pies czy ptak? 

                                                    Wykonaj zadanie z "kropki"

SAMODZIELNIE WYKONAJ ZADANIE 6. 

Komentarze

  1. Igor:
    zad 3 str. 3
    Rezerwat przyrody jest ptasim rajem.

    Pozdrowienia dla całej klasy i Pani Moniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo Igor! Znakomicie rozwiązałeś rebus:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Maja: Rezerwat przyrody jest ptasim rajem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znakomicie Maju :) Tak trzymaj! Dziękuję za Twój komentarz - oby było ich więcej:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie z lekturą "Drzewo do samego nieba" (11-13.05.)

Witajcie Kochani  w piękny, słoneczny poniedziałkowy poranek!  Mam nadzieję, że z nowym zapasem sił wróciliście na dzisiejszą lekcję. Dziś zaczynamy omawiać lekturę pt. " Drzewo do samego nieba " Marii Terlikowskiej. Mam nadzieję, że odsłuchaliście ją z ogromnym zaciekawieniem i przypadła Wam do gustu. Przygotowałam dla Was zajęcia na 3 dni. Każdy z Was może dostosować domową edukację do swoich możliwości. Ważne, aby zakończyć wszystko w środę, bo od czwartku rozpoczynamy kolejne, nowe tematy. Zaczniemy od odsłuchania fragmentu lektury Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" Jeżeli jednak wolisz, przeczytać samodzielnie ten  fragment lektury, zapraszam Cię na stronę 60-61 podręcznika do j. polskiego, ale o tym i kolejnych zadaniach dla Was już w linku. DRZEWO DO SAMEGO NIEBA - ZADANIA POWODZENIA! DO ZOBACZENIA 

KAPELUSZ PANI WRONY - ćwiczenia utrwalające z lektury (6-7.04.)

Witajcie Pracowite Pszczółki ! Zapraszam Was do ćwiczeń, które sprawdzą wiele, wiele Waszych umiejętności. Jak się domyślam, jedne będą dla Was przyjemniejsze, inne mniej, ale nie poddawajcie się!  Za chwilę wiosenna przerwa świąteczna - będzie czas na odpoczynek i zabawę.  To co, zaczynamy?  Zapraszam : KAPELUSZ PANI WRONY  

Co to jest LEGENDA? Legendy o polskich miastach (23.04.)

Witajcie Kochani Nie raz słyszeliście takie stwierdzenie, że człowiek może być legendą, prawda? Albo, że wokół jakiegoś miejsca krąży wiele legend... Co to może oznaczać? Przyjrzyjmy się temu, co dziś dla Was zaplanowałam: Lekcję z języka polskiego zaczniemy od wyjaśnienia, co to jest  legenda ?  Przygotowałam dla Was dwie wersje definicji legendy. Przeczytajcie je uważnie, aby dowiedzieć się i zapamiętać jak najwięcej na ten temat. Myślę, że już wiesz, co to jest legenda , prawda? (zapamiętaj również pisownię - nie legęda , tylko LEGENDA ) Po krótkim wstępie do dzisiejszego tematu,  czas na czytankę w podręczniku. Otwórzcie go na stronie 16 i przeczytajcie wiersz, który również tu umieściłam. Jeśli wolisz, czytaj na blogu :) Przeczytaj 3 pierwsze polecenia pod wierszem i odpowiedz na nie ustnie . Na zadanie 4  pisemnie w zeszycie,  ale najpierw zapisz cel lekcji: Cel lekcji: Wiem, czym jest LEGENDA. Znam stopn...