Przejdź do głównej zawartości

Obserwujemy ptaki - czyli trochę o pracy ornitologa (2.04.)

             Witajcie w wiosenny, kwietniowy czwartek!

Śniadanie zjedzone? Porządek na biurku zrobiony? 
Książki, zeszyty i piórniki przygotowane?
No to zaczynamy!



Spokojnie i w skupieniu przeczytaj wiersz "Ptasie pogaduszki":


Teraz otwórzcie ćwiczenia również na stronie 6 i zerknijcie na polecenie 4. 
                                                       Od niego dzisiaj zaczniemy.




Przed Wami kolejny tekst i związane z nim ćwiczenia. 
Przeczytaj  wszystko uważnie.



 To jedno z Waszych ulubionych ćwiczeń, prawda? :)



Zachęcam Was do samodzielnego wykonania bardzo łatwego ćwiczenia:





Kolejne dwa też są proste. Podobne robiliśmy już wiele razy. Przypomnij sobie, co to jest rodzina wyrazów

Już pamiętasz? 
LÓD -> lodowy, lodowisko, lodówka, lodowiec
DOM -> domeczek, domek, domostwo, domownik, domowy, podomka, domator (osoba, która lubi przebywać w domu)

Zresztą autor podpowiada. Spójrz.



Ćwiczenie 2 polega na zamianie czasownika na rzeczownik.
Każdy z Was już to przerabiał. 



Mała wskazówka ode mnie: 
Przypominam, do czasownika dodajemy końcówkę - anie  lub -enie 

np. 

CZASOWNIK -> (co on robi?)   rejestruje
RZECZOWNIK ->(co to jest?)  rejestrowanie



Pracowaliście bardzo pilnie. Czas na przerwę!
Kubek z miejscem na ciastko | Prezenty.plWstańcie od stolików, zróbcie kilka skłonów, wymachów ramion, głębokich wdechów. Pamiętajcie o piciu - napijcie się wody lub soku. 
A może macie ochotę na jakąś przekąskę.
Bardzo proszę! 


Czas na matematykę

Zajmiemy się dziś tabliczką mnożenia - dalej utrwalamy ją, bo w końcu chcemy być w tym MISTRZAMI i nauka matematyki będzie dla was o wiele, wiele przyjemniejsza, jeśli dobrze zrealizujecie nasz trening. 

Czas na pierwsze zadanie dla Was.
Jeżeli macie problem z mnożeniem zróbcie poniższe zadanie, a na pewno rozświetli umysł. Wybór zostawiam Wam.




Można i tak :)





Przejdziemy teraz do ćwiczeń z matematyki na str. 48

Mogę Wam podpowiedzieć, że w tym ćwiczeniu chodzi o tajemniczą liczbę 6 i mnożenie jej przez kolejne liczby, tak jak w tabliczce mnożenia,
zaczynając od 2,
czyli ...



6*2 to 12; 
6*3=18; 
6*4 to ? 

Prawda, że proste?





Teraz czas na zadanie z treścią. 
Przeczytaj je uważnie. 

Możesz wypisać dane w tym ćwiczeniu, w taki sposób jak robiliśmy to w klasie. 

Musisz wykonać w tym zadaniu dwa działania, tak -na dzielenie
potem porównać oba wyniki i odpowiedź gotowa!

Przypomnij sobie zadanie, które w taki sposób już robiliśmy (zad. 1 str. 47 ćw.). Było bardzo podobne.




Przyjrzyjcie się uważnie rysunkowi.
Jeżeli ktoś z Was nie zapamiętał, ile to jest 7*6,
może pomnożyć przez siebie mniejsze liczby, a wyniki zsumować .

7 to inaczej 3+4, "rozbijamy" 7 na dwie mniejsze liczby (np. 3 i 4)
i każdą z nich mnożymy przez 6. Na koniec dodajemy.

Podobnie jest z innymi liczbami. Zobacz...

"Kropkę" zróbcie w zeszycie do matematyki.



Czas na naukę przez zabawę. 
Przygotowałam Wam ciekawą kartę pracy, ale uwaga - będzie potrzebny spinacz i ołówek (bądź sam spinner). 

Spinacz z ołówkiem (spinner) ustawiamy na kółku i kręcimy losując działanie. Spójrzci
e!



Zabawa polega na tym, aby pomóc  listonoszowi, który zgubił listy i teraz musi je odnaleźć.
Użyj dowolnego koloru, aby zamalować odnalezione zguby.
Powodzenia!




Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania tej karty pracy, możecie odwzorować ją na zwykłej kartce papieru i też dobrze się bawić :)

To wszystko na dziś. Widzimy się jutro.
Do zobaczenia !
 Piątka!

Pani Monika

Komentarze

  1. To była bułka z masłem
    pozdrawiam
    Nikodem.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nikosiu, bardzo, ale to bardzo mnie to cieszy, że tak dzielnie dajecie sobie radę! Tak trzymaj :) Kolejne wyzwania przed nami. Czekam na więcej komentarzy od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie z lekturą "Drzewo do samego nieba" (11-13.05.)

Witajcie Kochani  w piękny, słoneczny poniedziałkowy poranek!  Mam nadzieję, że z nowym zapasem sił wróciliście na dzisiejszą lekcję. Dziś zaczynamy omawiać lekturę pt. " Drzewo do samego nieba " Marii Terlikowskiej. Mam nadzieję, że odsłuchaliście ją z ogromnym zaciekawieniem i przypadła Wam do gustu. Przygotowałam dla Was zajęcia na 3 dni. Każdy z Was może dostosować domową edukację do swoich możliwości. Ważne, aby zakończyć wszystko w środę, bo od czwartku rozpoczynamy kolejne, nowe tematy. Zaczniemy od odsłuchania fragmentu lektury Marii Terlikowskiej "Drzewo do samego nieba" Jeżeli jednak wolisz, przeczytać samodzielnie ten  fragment lektury, zapraszam Cię na stronę 60-61 podręcznika do j. polskiego, ale o tym i kolejnych zadaniach dla Was już w linku. DRZEWO DO SAMEGO NIEBA - ZADANIA POWODZENIA! DO ZOBACZENIA 

KAPELUSZ PANI WRONY - ćwiczenia utrwalające z lektury (6-7.04.)

Witajcie Pracowite Pszczółki ! Zapraszam Was do ćwiczeń, które sprawdzą wiele, wiele Waszych umiejętności. Jak się domyślam, jedne będą dla Was przyjemniejsze, inne mniej, ale nie poddawajcie się!  Za chwilę wiosenna przerwa świąteczna - będzie czas na odpoczynek i zabawę.  To co, zaczynamy?  Zapraszam : KAPELUSZ PANI WRONY  

Co to jest LEGENDA? Legendy o polskich miastach (23.04.)

Witajcie Kochani Nie raz słyszeliście takie stwierdzenie, że człowiek może być legendą, prawda? Albo, że wokół jakiegoś miejsca krąży wiele legend... Co to może oznaczać? Przyjrzyjmy się temu, co dziś dla Was zaplanowałam: Lekcję z języka polskiego zaczniemy od wyjaśnienia, co to jest  legenda ?  Przygotowałam dla Was dwie wersje definicji legendy. Przeczytajcie je uważnie, aby dowiedzieć się i zapamiętać jak najwięcej na ten temat. Myślę, że już wiesz, co to jest legenda , prawda? (zapamiętaj również pisownię - nie legęda , tylko LEGENDA ) Po krótkim wstępie do dzisiejszego tematu,  czas na czytankę w podręczniku. Otwórzcie go na stronie 16 i przeczytajcie wiersz, który również tu umieściłam. Jeśli wolisz, czytaj na blogu :) Przeczytaj 3 pierwsze polecenia pod wierszem i odpowiedz na nie ustnie . Na zadanie 4  pisemnie w zeszycie,  ale najpierw zapisz cel lekcji: Cel lekcji: Wiem, czym jest LEGENDA. Znam stopn...