Witajcie w wiosenny, kwietniowy czwartek!
Śniadanie zjedzone? Porządek na biurku zrobiony?
Książki, zeszyty i piórniki przygotowane?
No to zaczynamy!
Spokojnie i w skupieniu przeczytaj wiersz "Ptasie pogaduszki":
Teraz otwórzcie ćwiczenia również na stronie 6 i zerknijcie na polecenie 4.
Od niego dzisiaj zaczniemy.
Przed Wami kolejny tekst i związane z nim ćwiczenia.
Przeczytaj wszystko uważnie.
To jedno z Waszych ulubionych ćwiczeń, prawda? :)
Zachęcam Was do samodzielnego wykonania bardzo łatwego ćwiczenia:
Kolejne dwa też są proste. Podobne robiliśmy już wiele razy. Przypomnij sobie, co to jest rodzina wyrazów.
Już pamiętasz?
LÓD -> lodowy, lodowisko, lodówka, lodowiec
DOM -> domeczek, domek, domostwo, domownik, domowy, podomka, domator (osoba, która lubi przebywać w domu)
Zresztą autor podpowiada. Spójrz.
Ćwiczenie 2 polega na zamianie czasownika na rzeczownik.
Każdy z Was już to przerabiał.
Każdy z Was już to przerabiał.
Mała wskazówka ode mnie:
Przypominam, do czasownika dodajemy końcówkę - anie lub -enie
np.
CZASOWNIK -> (co on robi?) rejestruje
RZECZOWNIK ->(co to jest?) rejestrowanie
Pracowaliście bardzo pilnie. Czas na przerwę!
Wstańcie od stolików, zróbcie kilka skłonów, wymachów ramion, głębokich wdechów. Pamiętajcie o piciu - napijcie się wody lub soku.
A może macie ochotę na jakąś przekąskę.
Bardzo proszę!
Bardzo proszę!
Czas na matematykę
Zajmiemy się dziś tabliczką mnożenia - dalej utrwalamy ją, bo w końcu chcemy być w tym MISTRZAMI i nauka matematyki będzie dla was o wiele, wiele przyjemniejsza, jeśli dobrze zrealizujecie nasz trening.
Czas na pierwsze zadanie dla Was.
Jeżeli macie problem z mnożeniem zróbcie poniższe zadanie, a na pewno rozświetli umysł. Wybór zostawiam Wam.
Można i tak :)
Przejdziemy teraz do ćwiczeń z matematyki na str. 48
Mogę Wam podpowiedzieć, że w tym ćwiczeniu chodzi o tajemniczą liczbę 6 i mnożenie jej przez kolejne liczby, tak jak w tabliczce mnożenia,
zaczynając od 2,czyli ...
zaczynając od 2,czyli ...
6*2 to 12;
6*3=18;
6*4 to ?
Prawda, że proste?
Teraz czas na zadanie z treścią.
Przeczytaj je uważnie.
Przeczytaj je uważnie.
Możesz wypisać dane w tym ćwiczeniu, w taki sposób jak robiliśmy to w klasie.
Musisz wykonać w tym zadaniu dwa działania, tak -na dzielenie,
potem porównać oba wyniki i odpowiedź gotowa!
Przypomnij sobie zadanie, które w taki sposób już robiliśmy (zad. 1 str. 47 ćw.). Było bardzo podobne.
Przyjrzyjcie się uważnie rysunkowi.
Jeżeli ktoś z Was nie zapamiętał, ile to jest 7*6,
może pomnożyć przez siebie mniejsze liczby, a wyniki zsumować .
Jeżeli ktoś z Was nie zapamiętał, ile to jest 7*6,
może pomnożyć przez siebie mniejsze liczby, a wyniki zsumować .
7 to inaczej 3+4, "rozbijamy" 7 na dwie mniejsze liczby (np. 3 i 4)
i każdą z nich mnożymy przez 6. Na koniec dodajemy.
i każdą z nich mnożymy przez 6. Na koniec dodajemy.
Podobnie jest z innymi liczbami. Zobacz...
"Kropkę" zróbcie w zeszycie do matematyki.
Czas na naukę przez zabawę.
Przygotowałam Wam ciekawą kartę pracy, ale uwaga - będzie potrzebny spinacz i ołówek (bądź sam spinner).
Przygotowałam Wam ciekawą kartę pracy, ale uwaga - będzie potrzebny spinacz i ołówek (bądź sam spinner).
Spinacz z ołówkiem (spinner) ustawiamy na kółku i kręcimy losując działanie. Spójrzcie!
Zabawa polega na tym, aby pomóc listonoszowi, który zgubił listy i teraz musi je odnaleźć.
Użyj dowolnego koloru, aby zamalować odnalezione zguby.
Powodzenia!
Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania tej karty pracy, możecie odwzorować ją na zwykłej kartce papieru i też dobrze się bawić :)
To wszystko na dziś. Widzimy się jutro.
Do zobaczenia !
Piątka!
Piątka!
Pani Monika
To była bułka z masłem
OdpowiedzUsuńpozdrawiam
Nikodem.:)
Nikosiu, bardzo, ale to bardzo mnie to cieszy, że tak dzielnie dajecie sobie radę! Tak trzymaj :) Kolejne wyzwania przed nami. Czekam na więcej komentarzy od Ciebie :)
OdpowiedzUsuń